Jezus zegent de kinderen

Jezus zegent de kinderen
"En ze brachten kinderen bij Hem, opdat Hij hen zou aanraken, maar de discipelen bestraften degenen die hen bij Hem brachten. Maar toen Jezus dat zag, nam Hij het hun zeer kwalijk en zei tegen hen: Laat de kinderen bij Mij komen en verhinder hen niet, want voor zulke mensen is het Koninkrijk van God. Voorwaar, Ik zeg u: wie het Koninkrijk van God niet ontvangt als een kind, zal het beslist niet binnengaan. En Hij omarmde hen en terwijl Hij de handen op hen legde, zegende Hij hen." (Marcus 10: 13-16)

donderdag 6 november 2014

Onze ervaringen tot nu toe

Nu, ruim een week na de operatie van Lucas, gaan onze gedachten terug naar de afgelopen periode. Een periode van 'uitzien naar' de operatie, 'verwachten en in spanning zitten' tijdens de operatie, en 'zorgen voor' ná de operatie.

In de periode voorafgaand aan de operatie hebben we heel duidelijk ervaren wat in Mattheüs 11: 28-30 staat: Kom naar Mij toe, allen die vermoeid en belast bent, en Ik zal u rust geven. Neem Mijn juk op u, en leer van Mij dat Ik zachtmoedig ben en nederig van hart; en u zult rust vinden voor uw ziel; want Mijn juk is zacht en Mijn last is licht.
We zijn met al onze zorgen naar Hem (onze Heere Jezus Christus) toegegaan, en Hij heeft de last werkelijk van onze schouders afgenomen. Zijn rust en vrede heeft onze harten vervuld! Daar zijn we zo enorm dankbaar om...

Kort voor de operatie hebben we echter ook ervaren dat de boze, satan, er alles aan deed om die rust en vrede van ons te roven. Via absurde onenigheden met de kinderen onderling, een toetsenbord van de computer die plotseling, om onbekende redenen, ermee weigert.... en zo nog meer dingen! Dan ervaar je echt dat t geen strijd van de zichtbare wereld is, maar een strijd van de onzichtbare wereld...een geestelijke strijd. Dan is alles niet even fijn en rooskleurig. Dan heb je verdriet van alle dingen die er misgaan, verdriet ook van de zonde, verdriet van de arglistigheid van het hart... Maar Gode zij dank: Christus heeft overwonnen!!! Want Zíjn kracht wordt in onze zwakheid volbracht.

Ondanks dit alles hebben we ervaren dat onze Hemelse Vader erbij was, en hebben we ons vertrouwen op de Heere onze God kunnen blijven stellen. En dat is nou juist zo HEERlijk...dat we ondanks alle moeilijkheden en zorgen en wachten tijdens de operatie, erop konden vertrouwen én hebben ervaren dat God ons er boven uit tilde. Dat Zijn goedheid en genade boven alles uitsteeg. Dat dát veel meer woog dan alle zorgen van onze kant. Zoals de vader van Corrie ten Boom zei tegen zijn dochter: Maak je geen zorgen of je t lijden wat eraan komt wel aankunt, want op het moment dat je het nodig hebt geeft God je extra genade en kracht. Net zoals ik jou pas een treinkaartje geef op het moment dat jij het nodig hebt. 

Dit alles (de operatie van Lucas) is niet iets wat wij gezocht of graag gewild hebben, maar we zijn wel dankbaar voor het voorrecht om, door dit alles heen, Hém beter te leren kennen...gevórmd te worden...en (zoals 2 Korinthe 5 :15 zegt) meer te leren om voor Hém te leven en níet meer voor onszelf. Daarom willen we Hem ook alle lof en eer geven door dit getuigenis.

2 opmerkingen:

  1. Supermooi!
    Het is bemoedigend om te horen hoe God juist in een moeilijke periode zo nabij wil zijn, zodat die vervelende periode juist een mooie en leerzame periode wordt.
    Bedankt voor wat jullie afgelopen tijd met ons hebben gedeeld.

    Zegen!
    Dirk K.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi geschreven zo. Ik heb voor jullie gebeden. En heel veel mensen om jullie heen denk ik. het mooist is natuurlijk dat Hij zelf voor jullie bad. Hij was erbij. Ook toen je toetsenbord weigerde :)

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je een reactie achterlaat!